Sık Kullanılanlara Ekle  Açılış Sayfası Yap  Sitene Ekle  İletişim    Kurumsal 25 Nisan 2006 / Salı
   Milliyet Online    Emlak    Arabam    Kariyerim    Cumartesi    Pazar    Ege    Seri İlanlar

» Detaylı Arama

Tatil

Haber İndeksi Arşiv Haberci Üyelik Bülten
Marifet iltifata tabidir

Türkiye'de eğitime olan ilgi giderek artıyor. Bunu çok açık görebiliyoruz. Hatta bizzat yaşıyorum. Eğitim gündemi öylesine yoğun ki bazen eve uğrayacak zamanımız kalmıyor. Yıllardır bu ilginin artmasını isteyen biri olarak eğitime ve gençliğe yönelik toplantılara çağrıldığımızda, başkaları gibi kolayca kaytaramıyorum.
Dün Antalya'daydık Antalya Anadolu Lisesi'nin ev sahipliğinde öğrencilerle sohbet ettik. Bugün ise ODTÜ'de Demokrasi Kulübü'nün misafiri olacağız. Yarın da Genç Bakış için Kütahya Dumlupınar Üniversitesi'ndeyiz. Dönüşte ise Ürgüp ve Harran Üniversitesi var.
Evet, çok yorucu oluyor. Ama bu yorgunluğa fazlasıyla değiyor. Çünkü, eğitim adına gerçekten çok önemli gelişmeler oluyor ve birilerinin onları sizlerle paylaşması gerekiyor. Hafta sonu Mesudiyeliler Derneği'nin Eğitim ve Gençlik konulu panelindeydik. Orada da müthiş bir ortam vardı. Onlar da daha iyi eğitim ve gençler için daha iyi bir gelecek istiyorlardı.
Eğitim, faaliyet alanı ne olursa olsun, sivil toplum örgütlerinin öncelikli gündem maddeleri arasına girdi. Sosyal sorumluluk projeleri çerçevesinde hemen her kurum artık bir tarafından tutmaya başladı.
Eskiden bu etkileşim tek yönlü olurdu. Din ve milliyetçilik gibi eğitim de belli kesimlerin tekeline bırakılırdı. Ama şimdi herkes eğitimin önemini, gençler üzerindeki etkisini ve ülke gidişatını etkileme gücünü fazlasıyla kavradı. Trafiğin bu kadar yoğunlaşması da bu yüzden...
Gazeteciliğe başladığım ilk günden bu yana yani 25 yıldır, hep eğitim dedim. Bunu çok yadırgayanlar oldu. Hâlâ da var. "Onca renkli konu varken neden eğitim?" dediler. Destekleyenden çok köstekleyenimiz oldu. Ama bugün gelinen noktaya minnacık da bir katkımız olsa, gurur verici.
Milliyet, bu konuda hep öncü oldu. Olmaya da devam ediyor. Gençlerin ve sivil toplum örgütlerinin bizlerle birlikte pek çok şeyi paylaşmak istemesi de bu yüzden.
Son 10 günde üç ödül geldi. Üçü de çok farklı kurumlardan. İlki, Sakarya Üniversitesi'nden, ikincisi Pertevniyal Lisesi'nden, üçüncüsü de Antalya Kaleiçi Rotary Kulübü'nden. Bizlerin de en büyük zenginliği bu. Davetlerin de ödüllerin de pek çoğuna yetişemiyoruz. Ama kalbimiz onlarla. Biliyoruz ki artık eğitim meşalesi de Milliyet'in meşalesi gibi harlı harlı yanıyor.

Rotary kulüpleri
Eğitim yolculuğunda Rotary kulüpleriyle sık sık karşılaşıyoruz. Birçok sivil toplum örgütü gibi bunlar da eğitime ellerinden geldiğince katkıda bulunuyorlar. Ama yeterince tanınmadıkları için haklarında pek çok senaryo üretiliyor. Oysa yapmaya çalıştıkları, görüşü ve konumu ne olursa olsun, hepimizin yaptıklarından farklı değil.
Onları daha yakından tanıma açısından Kaleiçi Rotary Kulübü Başkanı Levent Kıldır'ın şu sözlerine kulak verelim:
"Rotary, dünyada barışı ve dostluğu geliştirmek için 1905 yılında kurulmuş, iş ve meslek sahibi insanların topluma hizmet etme kuruluşudur. Bizler Türk Rotary'si olarak Atatürk ilke ve devrimlerine sonuna kadar bağlı ve savunan, Atatürkçü düşünceyi bir yaşam biçimi olarak hayata geçiren, özgürlükçü laik, ve demokratik Türkiye Cumhuriyeti'ne kalkan olan, araştıran, sorgulayan, analiz eden, çeşitli analizlerin sentezini yaparak bir ürün meydana getirebilen, üretken, dünya ile rekabet edebilen bir Türk gençliği hedefliyoruz ve yeterli imkânlar verildiği takdirde Türk gençliğinin dünya ölçeğinde de çok başarılı olacağına yürekten inanıyoruz..."
Evet su satırların altına kim imza atmaz ki. Aslında eğitime gerçekten gönül verenlerin amaçları da bundan farklı değil.
Özetin özeti: Çok farklı kutuplardaki Türkiye'yi ortak noktada buluşturacak en iyi yapıştırıcı, çocuklarımız ve onların gelecekleri, yani eğitimdir. Geç oldu ama bunu sanki anlamaya başladık...

aguclu@milliyet.com.tr

Taha AKYOL
Beyaz Türkler, Zenci Türkler
ERTUĞRUL Özkök'ün çok önemli yazısı... Merkez...
Melih AŞIK
Fransız oyunu
Fransız Meclisi'nin 16 Mayıs'ta görüşeceği ya...
Fikret BİLA
Baykal'dan Arınç'a 'Ahmedinecad' benzetmesi
TBMM Başkanı Bülent Arınç'ın 23 Nisan nedeniy...
Hasan CEMAL
İlke ve gerçek!
Filistin Devlet Başkanı Mahmud Abbas Ankara'd...
Güneri CIVAOĞLU
Bebek Camii'nde...
7.Cumhurbaşkanı Kenan Evren, Süleyman Demirel...
Can Dündar
ABD bizi niye öptü?
Asker, büyük bir operasyon için Güneydoğu'ya ...
Abbas GÜÇLÜ
Marifet iltifata tabidir
Türkiye'de eğitime olan ilgi giderek artıyor....
Hurşit GÜNEŞ
Nasıl bir sağlık reformu?
Geçen yıl hastaneler birleşmişti. Geçen hafta...
Sami KOHEN
Filistin dengeleri
İç politikada olduğu gibi, dış siyasette de d...
Derya SAZAK
Arınç'ın çıkışı
TBMM Başkanı Bülent Arınç'ın 23 Nisan özel ot...
Meral TAMER
Yeni vapurlar makettekilere benzerse yandık!
Dün sabah İstanbul Modern'de karışık duygular...
Güngör URAS
Mersin'e yatırım yapmak isteyen çok, yer yok
Mersin-Tarsus Organize Sanayi Bölgesi (MTOSB)...
Serpil YILMAZ
Mustafa Ergül'ün 'Egemetal gerçeği'
Ege Metal konusunda çok sayıda yazı ve yorum ...
M. Ali BİRAND
Türkiye, kalın ayar yapıyor!
Gelişmeler arka arkaya geldi.